Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Κανένας εκπαιδευτικός για μάθημα τα Σάββατα

Σε πολλά σχολεία οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εργαστούν τα Σάββατα, για την αναπλήρωση των διδακτικών ωρών που δεν έγιναν λόγω καταλήψεων-κινητοποιήσεων των μαθητών.
Καταστρατηγούν με αυτό τον τρόπο βασικό εργασιακό δικαίωμα, αυτό της 5μερης εργασίας και μάλιστα δεν σκοπεύουν να δώσουν δεκάρα τσακιστή (το Σάββατο προβλέπεται υπερωριακή αποζημίωση, αλλά και πρόσθετη αμοιβή λόγω εργασίας σε μη εργάσιμη ημέρα)! Στρώνουν το έδαφος για την παράταση του ωραρίου, την αύξηση των ωρών εργασίας (Έκθεση ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα).
Το μέτρο της εργασίας τα Σάββατα δεν σκοπεύει στην επαρκή κάλυψη της ύλης. Είναι υποκριτικό το ενδιαφέρον του Υπουργείου. Απαιτούν αναπλήρωση των "χαμένων" διδακτικών ωρών λόγω καταλήψεων αυτοί που άφησαν τα παιδιά μας χωρίς βιβλία!
Το μέτρο επιδιώκει να στρέψει τους εκπαιδευτικούς, ενάντια στους μαθητικούς αγώνες. Θέλουν εκπαιδευτικούς που θα μπαίνουν μπροστά να σπάνε καταλήψεις, να λειτουργούν ως παιδονόμοι, όπως έχει δηλώσει κατ’ επανάληψη και η Υπουργός Παιδείας.
Σκοπεύουν επίσης να τιμωρήσουν τους μαθητές που τόλμησαν να βγουν στο δρόμο.
Η ίδια η Υπουργός Παιδείας δήλωσε όταν συναντήθηκε με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ: «όταν γίνονται καταλήψεις πληρώνεστε χωρίς να δουλεύετε» (9/1/2012). Άρα, ή σπάστε τις καταλήψεις ή δουλέψτε τσάμπα τα Σάββατα. Η τρομοκρατία και ο εκβιασμός πρέπει να πέσουν στο κενό!
Το θέμα συζητήθηκε στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (18/1/2012), όπου πάρθηκε απόφαση κανείς εκπαιδευτικός να μην πάει για δουλειά. Επιλέχθηκε η μορφή της κήρυξης στάσης εργασίας τα Σάββατα.
Η μορφή που επιλέχτηκε από την πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ είναι λανθασμένη. Αποδέχεται ουσιαστικά ότι το Σάββατο είναι εργάσιμη μέρα, ενώ οι εκπαιδευτικοί, ανεξάρτητα τι λέει ο νόμος, έχουν κατακτήσει την 5μερη εργασία.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να απέχουν από τα μαθήματα του Σαββάτου

Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους, τους εκπαιδευτικούς σε κάθε σχολείο να πάρουν αποφάσεις, ώστε να μην πάει κανένας για δουλειά το Σάββατο

Κάθε σχολείο μπορεί να ρυθμίσει τυχόν καθυστερήσεις στην κάλυψη της ύλης.

Κάθε εκπαιδευτικός στο μάθημά του έτσι κι αλλιώς θα κάνει τον αναγκαίο εξορθολογισμό της ύλης και θα διδάξει στους μαθητές του αυτά που πρέπει.


Αθήνα, 26/1/2012