Τετάρτη, 12 Ιανουαρίου 2011

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


Όταν οι οπορτουνιστές προτείνουν…
Σχόλιο του ΠΑΜΕ για τη θέση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ για το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών

Δεν έχει πάτο η κατρακύλα του οπορτουνισμού, του ΣΥΝ, που εν μέσω κρίσης, εν μέσω μιας ολομέτωπης επίθεσης στα δικαιώματα των εργαζομένων, καταθέτει τη θέση του (5/1/2011) για το σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών και επί της ουσίας προτείνει ό,τι και η κυβέρνηση, η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ: αποσύνδεση πτυχίου από το επάγγελμα και νομιμοποίηση της ελαστικής εργασίας με το πρόσχημα της αξιοποίησης της διδακτικής εμπειρίας!

Υποκριτική η κριτική στον ΑΣΕΠ!
Ο ΣΥΝ υποστηρίζει ότι είχε από την αρχή εκφράσει την αντίθεσή του στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Λέει ψέματα γιατί στην ΟΛΜΕ το αίτημα για κατάργηση του ΑΣΕΠ -με τη συμμετοχή των δυνάμεων του ΣΥΝ- εξαφανίστηκε για πολλά χρόνια και εμφανίστηκε το αίτημα για διορισμό «μετά από 18μηνη προϋπηρεσία», δηλαδή πρώτα συμβασιούχος και μετά μόνιμος!
Ο ΣΥΝ διαφωνεί με τον ΑΣΕΠ γιατί προτείνει άλλο σύστημα που θα ορθώνει εμπόδια στο διορισμό των εκπαιδευτικών! Το 2004 υποστήριζε:
«Οι διορισμοί να γίνονται με βάση το φάκελο προσόντων. Μπορούν να ισχύσουν λύσεις εναλλακτικής επετηρίδας έτσι ώστε να μοριοδοτούνται η διδακτική εμπειρία οι μεταπτυχιακοί τίτλοι (Dr,Ms), κάθε άλλο πτυχίο, ερευνητικό ή συγγραφικό έργο, γνώση ξένων γλωσσών, βαθμός πτυχίου κ.τ.ό.».
Τώρα πια η κ.Διαμαντοπούλου υλοποιεί την πρόταση του ΣΥΝ!
Και σήμερα, αποδεικνύεται ότι ο ΣΥΝ είναι αμετανόητα δεμένος με τη στρατηγική της ΕΕ για αποσύνδεση πτυχίου-επαγγέλματος. Όλη η κριτική του ΣΥΝ στον ΑΣΕΠ είναι από την πλευρά ότι δεν είναι αδιάβλητος, αντικειμενικός, ότι δυναμιτίζει το κύρος των ΑΕΙ (έλεος!!!). Πουθενά, μα πουθενά, δε γίνεται λόγος για το ότι το πτυχίο γίνεται κουρελόχαρτο! Αυτό όμως είναι φυσικό. Ο ΣΥΝ ψήφισε υπέρ του κειμένου της ΕΕ όπου τονίζεται η ανάγκη για «καθιέρωση ανταγωνιστικών διαδικασιών επιλογής στη διαδικασία πρόσληψης των εκπαιδευτικών» (Βελτίωση της ποιότητας της κατάρτισης των εκπαιδευτικών, 23/09/2008)!

Πρόταση ενάντια στους ελαστικά εργαζόμενους στην εκπαίδευση και τη νεολαία!
Η πρόταση του ΣΥΝ για «Καθιέρωση της ψυχοπαιδαγωγικής εκπαίδευσης ως προαπαιτούμενου για διορισμό στην εκπαίδευση», που θα δίνεται σε μεταπτυχιακά ινστιτούτα, ρίχνει νερό στο μύλο της επιχειρηματολογίας της κυβέρνησης για «απροετοίμαστους» εκπαιδευτικούς και κυρίως αποσυνδέει το πτυχίο από το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος ορθώνοντας παράλληλα νέους φραγμούς για τη συνέχιση των σπουδών στα μεταπτυχιακά. Μεταφέρει όλη την αναγκαία γνώση έξω από το πτυχίο και δημιουργεί νέα μαγαζιά των ΑΕΙ που θα πουλούν την παιδαγωγική επάρκεια στους νέους.
Ταυτόχρονα, η πρότασή του για συνυπολογισμό της εμπειρίας και κυρίως η θέση να «μη γίνει καμιά αλλαγή στο σύστημα διορισμών μέχρι να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι όσοι βρίσκονται στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων με προϋπηρεσία» συνιστά αποδοχή των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Η θέση για κατάργηση της ωρομισθίας -όχι όμως συγκεκριμένα του θεσμού του αναπληρωτή- είναι για το θεαθήναι

Το τσάκισμα του οπορτουνισμού είναι όρος και προϋπόθεση για την ανασύνταξη και ισχυροποίηση του εργατικού-εκπαιδευτικού κινήματος.
Το ΠΑΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα τους νέους, ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Ο οπορτουνισμός προσφέρει υπηρεσίες στο σύστημα, αποδέχεται την ουσία της αντιδραστικής πολιτικής της πλουτοκρατίας. Σπέρνει αυταπάτες για μερεμέτια που δεν απαντούν στην ικανοποίηση των αναγκών των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών, των νέων.

Το μόνο πλαίσιο αιτημάτων που σήμερα ικανοποιεί τις ανάγκες τους είναι:
  • Το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση διορισμού.
  • Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί από το ΥΠΕΠΘ. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Κατάργηση του ΑΣΕΠ. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (ωρομίσθιοι-αναπληρωτές) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Δημιουργία ενιαίων παιδαγωγικών πανεπιστημιακών σχολών για την εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που θα δίνουν πλήρη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια σε τμήματα αντίστοιχα με την ειδικότητα.
    Αθήνα 11/01/2011