Τρίτη, 11 Ιανουαρίου 2011

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ 14 ΓΕΝΑΡΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΜΕ.

Όχι στο “Καλλικρατικό σχολείο”, το σχολείο της αγοράςκαι της 
ακριβοπληρωμένης ημιμάθειας.

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΙΣ 14 ΓΕΝΑΡΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΜΕ.

Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές!
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σημάνει συναγερμό μπροστά στη νέα θύελλα που έρχεται στην παιδεία!
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το κεφάλαιο και τα κόμματα του, αρπάζουν την «ευκαιρία» της καπιταλιστικής κρίσης για να εξαπολύσουν ακόμα πιο ληστρική επίθεση στο εισόδημα, τις εργασιακές σχέσεις, στη ζωή της
λαϊκής οικογένειας. Ο πόλεμος κορυφώνεται!!!
Βρισκόμαστε ήδη μέσα στην κρίση και το αντιδραστικό «νέο σχολείο» προχωράει με στόχο να αφήσει πίσω του θύματα μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα και εν μέσω κρίσης, χαρίζονται δισεκατομμύρια ευρώ στο κεφάλαιο για να ενισχυθεί η κερδοφορία του, η ανταγωνιστικότητά του. Πάνω από 50 δις ευρώ ζεστό χρήμα έχουν δοθεί στο κεφάλαιο το 2010 τη στιγμή που με 15 δις ευρώ θα μπορούσε να ικανοποιηθεί το πάγιο αίτημα για 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία και θα καλύπτονταν πολλές σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες!
ΛΕΜΕ ΟΧΙ
  • Στο ολοήμερο σχολείο της αγοράς, της εξάντλησης των παιδιών, των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, της ταξικής διαφοροποίησης.
  • Στα σχέδια συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων. Στο πέταγμα στους δρόμους χιλιάδων μαθητών και εκπαιδευτικών από τα Αθλητικά και Καλλιτεχνικά σχολεία.
  • Στην επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση, στους απλήρωτους εκπαιδευτικούς.
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με εργαλείο την «Αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του Εκπαιδευτικού Συστήματος» δένει την αντιδραστική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη, κάνει ακόμα πιο ταξικό και διαφοροποιημένο το «νέο σχολείο» της αγοράς.
1.Η ανάδειξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης σε βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού με ευθύνη α)για την εξειδίκευση των εθνικών πολιτικών, β)την οργάνωση και στήριξη της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης, γ)τη λήψη αποφάσεων για την ίδρυση, οργάνωση, συγχώνευση και μετατροπή σχολικών μονάδων», σημαίνει:
  • Την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
  • Τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών που στο όνομα της περιφερειακής ανάπτυξης θα οδηγεί τα σχολεία στην αγκαλιά των επιχειρήσεων και των χορηγών. Εν ολίγοις, άλλα θα μαθαίνουν τα παιδιά σε ένα σχολεία της Εκάλης και άλλα σε ένα σχολείο του Περάματος.
  • Το κλείσιμο σχολείων με αποτέλεσμα την όρθωση παραπέρα εμποδίων στη φοίτηση παιδιών της λαϊκής οικογένειας που θα οδηγούνται στην εγκατάλειψη του σχολείου και την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.
  • Το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών (ωράριο, μετακινήσεις, κτλ), την ακόμα παραπέρα μείωση των προσλήψεων.
2.Η ανακήρυξη της αυτόνομης σχολικής μονάδας με ευθύνη «για τη συνδιαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής, για τη διαχείριση πόρων και πιστώσεων, για την ενίσχυση των θεσμών κοινωνικής λογοδοσίας» είναι αντιδραστικό μέτρο.  Θέλουν τους γονιούς και τους εκπαιδευτικούς «συνένοχος στο έγκλημα». Να είναι αυτοί που θα συναινέσουν και θα συνδράμουν α)στη διαφοροποίηση του σχολικού και του αναλυτικού προγράμματος, β) στη συμμετοχή των γονιών στο κόστος λειτουργίας του σχολείου, γ)στο άνοιγμα της πόρτας του σχολείου στους ιδιώτες.
Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η κοινωνική λογοδοσία που επαγγέλλονται, είναι η αξιολόγηση και η λογοδοσία από και για τις επιχειρήσεις.
3. Η «εξοικονόμηση πόρων» συνιστά νέα επίθεση στις τσέπες της λαϊκής οικογένειας. Τα χρήματα εξοικονομούνται για να πάνε στους ιδιώτες που θα εισβάλουν στο σχολείο και θα φορτώσουν με νέα βάρη το λαό.
Η κυβέρνηση δίνει χρήματα για να υλοποιηθούν οι αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση μέσω του ΕΣΠΑ και την ίδια στιγμή μειώνει κατά 21,9% τις δαπάνες για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Μειώνει ραγδαία τα κονδύλια των Σχολικών Επιτροπών που υπάγονται πλέον σε «Ενιαίες Σχολικές Δημοτικές Επιτροπές» για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ. Το κράτος κηρύσσει «στάση πληρωμών» στα σχολεία που μένουν χωρίς κιμωλίες, καθαριότητα, θέρμανση,  φωτοτυπικό χαρτί, με απλήρωτους και ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς.
Τη στιγμή που σύμφωνα με στοιχεία της ΑΣΓΜΕ χρειάζονται 500 νέα σχολικά κτίρια για να τελειώσει η διπλοβάρδια, που μόνο το 15% των σχολείων έχουν υποδομές για παιδιά με κινητικές δυσκολίες, που σ’ όλη την Ελλάδα υπάρχουν οικόπεδα χαρακτηρισμένα ιδιοκτησίας ΟΣΚ αλλά δεν χτίζονται, είναι πρόκληση να κλείνουν σχολεία με το πρόσχημα των «αντοχών της οικονομίας». Αν οι κυβερνήσεις θέλανε να κάνουνε οικονομία δεν θα χαρίζανε τον τομέα ανέγερσης σχολείων στις επιχειρήσεις (ΣΔΙΤ) που για ένα 12θέσιο σχολείο το κόστος εκτινάζεται στα 4 εκατομμύρια ευρώ ενώ με τον ΟΣΚ χρειάζονται 1,6 εκατομμύρια ευρώ!
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές όλοι μαζί!!!
Μπορούμε να βαδίσουμε σε μια νικηφόρα πορεία για τη ζωή μας και το μέλλον μας, αν ανεβάσουμε τον πήχη στην οργάνωση της πάλης, αν βγούμε σχεδιασμένα στη σύγκρουση με τα μονοπώλια και τους πολιτικούς τους υπηρέτες, αν αποκρούσουμε ως επιζήμιο το ιδεολόγημα ότι τα βάρβαρα μέτρα τα επιβάλλει μια «κυβέρνηση κατοχής» του ΔΝΤ και της Τρόικας, ιδεολόγημα που αθωώνει την πλουτοκρατία, υπονομεύει τη λαϊκή αντεπίθεση.
Αντεπίθεση και λαϊκή συμμαχία για το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!

Απαιτούμε:
  • Καμία κατάργηση, καμία συγχώνευση σχολείων. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές. Σύγχρονο πρόγραμμα σχολικής στέγης υπαγμένο στο κράτος και κατάργηση των ΣΔΙΤ.
  • Στα ολοήμερα τμήματα να εξασφαλιστούν:1) Πλήρης σίτιση όλων των μαθητών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, 2)Χώροι κατάλληλοι για την ξεκούραση και το παιχνίδι των μαθητών, 3)15 μαθητές/τμήμα κι ένας δάσκαλος να τα βοηθά στην προετοιμασία της μελέτης για την επόμενη μέρα, 4) Όλα τα βασικά μαθήματα στις πρώτες διδακτικές ώρες.
  • Έκτακτο κονδυλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για όλες τις ανάγκες των σχολείων! Μηδενικό ΦΠΑ στους λογαριασμούς και τις δαπάνες των σχολικών επιτρόπων. Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία. Να ανέβει η φορολογία για το μεγάλο κεφάλαιο στο 45%.
  • Ούτε ένα € από την τσέπη των γονιών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων,  τραπεζοκόμων & καθαριότητας, εκπαιδευτικών εκδρομών, βιβλίων κ.λ.π.
  • Μετρά για τους ανέργους γονείς και τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς (επίδομα ανεργίας στο 80% του μισθού-μειωμένα τιμολόγια ΔΕΚΟ, θέρμανση). Να προσμετράται ως συντάξιμος ο χρόνος της αδιοριστίας-ανεργίας. Δωρεάν σίτιση, μεταφορά, περίθαλψη όλων των μαθητών.
  • Άμεση καταβολή όλων των δεδουλευμένων στους εκπαιδευτικών. Αφορολόγητο όριο ο μισθός του νεοδιόριστου. 1900 ευρώ πρώτος μισθός σε Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση. Γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί από το ΥΠΕΠΘ. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης. Κατάργηση του νόμου 3848/2010 και του ΑΣΕΠ. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση (ωρομίσθιοι-αναπληρωτές) χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Απαλλαγή από φόρους για κάθε ωρομίσθιο και αναπληρωτή. Δωρεάν στέγαση και εισιτήριο σε όλα τα μεταφορικά μέσα για όλους τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. Επίδομα θέρμανσης σε όλους τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές. Ειδικά για τις παραμεθόριες περιοχές, επίδομα παραμεθορίου και στους ωρομισθίους.
«Αυτονομία κι’ αποκέντρωση είναι μια απάτη
ρίχνουν τα βάρη στου λαού την πλάτη!»
  • Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία παιδεία για όλους.
  • Συνολική απόρριψη της νέας διοικητικής δομής.
  • Όχι στον «Καλλικράτη», στο αποκεντρωμένο-διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς.
  • Έξω οι επιχειρήσεις και οι χορηγοί από τα σχολεία.
Ο λαός δεν είναι καταδικασμένος να ζει ούτε στη φτώχεια ούτε στην αμορφωσιά!
Πλούτος και γνώση υπάρχουν για να μπορούν όλα τα παιδιά να μορφώνονται ολόπλευρα και οι νέοι να δουλεύουν σε αυτό που έχουν σπουδάσει.

                                                                                                                                             ΓΕΝΑΡΗΣ 2011