Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

Υπόμνημα διαμαρτυρίας για την κατάσταση στην παιδεία

      Κα  Υπουργό Παιδείας
 (δια της Δ/ντριας Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας).

Ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η κατάσταση στην Εκπαίδευση συνεχίζει να είναι άσχημη και ινα δημιουργεί σύγχυση σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς σχετικά με την οριστική λύση των χρόνιων προβλημάτων αλλά και των πρόσφατων που έχουν σαν αποκλειστικό αίτιο την  ανεύθυνη και χωρίς κανένα σχεδιασμό εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου.
Τα μέτρα της κυβερνητικής πολιτικής ώθησαν 8.000 εκπαιδευτικούς στην συνταξιοδότηση με μόνον 3.000 από αυτούς να αναπληρώνονται στις σχολικές αίθουσες. Οι  Αναπληρωτές Μειωμένου Ωραρίου (δηλ. οι ωρομίσθιοι) δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά μακριά από τις οικογένειες τους με μισθούς 400 ή 500 Ευρώ.
Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι η φετινή σχολική χρονιά θα ξεκινούσε χωρίς προβλήματα, η υποχρηματοδότηση και η έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας οδήγησε ώστε σήμερα συγκεκριμένα στον Νομό Ηλείας,  οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό να υπερβαίνουν στην Β/βάθμια τους 75, ενώ ακόμη δεν έχουν σταματήσει να γίνονται αποσπάσεις από καίριες και παγιωμένες θέσεις προς άλλους Οργανισμούς ή άλλα ΚΥΣΔΕ. Αποτέλεσμα αυτής της χωρίς τέλος ανοργανωσιάς και «ξεπλύματος» πολιτικών και άλλων υποχρεώσεων είναι να παραμένουν τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς με εκατομμύρια χαμένες ώρες σε όλη την Ελλάδα, αναστάτωση στον προγραμματισμό των σχολείων και αστάθεια σχετικά με τις ανάγκες σε πραγματικές θέσεις κενών που πρέπει να πληρωθούν. Η διακήρυξη του Υπουργείου για να τεθεί σε εφαρμογή η διάταξη για 30 μαθητές σε κάθε τμήμα αποτελεί απόδειξη της υποτίμησης στην παρεχόμενη γνώση και την ποιότητα των σπουδών στην Εκπαίδευση. Τμήματα με 27 άτομα στις  κατευθύνσεις του  Λυκείου, φέτος δημιουργούν υπόνοιες για στρατηγικό σχεδιασμό κατάργησης οργανικών θέσεων ειδικοτήτων καθώς και περαιτέρω συρρίκνωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Φέτος έγιναν ιδιαίτερες αισθητές και οι ελλείψεις σε βιβλία ακόμη και κατεύθυνσης (Ανάπτυξη Εφαρμογών, Οργάνωση και Διοίκηση (Γ΄Λυκείου) , Βιολογία (Β΄Λυκείου),  βιβλία Αρχαίων Ελληνικών Λυκείου και Γυμνασίου κ.λπ.). 
Τα σχολικά κτίρια –κατεδαφισμένα και χωρίς ελπίδες δημιουργίας νέων σχολείων- μετά και την υποχρηματοδότηση έως την τελική κατάργηση και του ΟΣΚ, απλώς επιβεβαιώνουν τη στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης σχετικά με τον υποβιβασμό και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου για τις λαϊκές οικογένειες.  Η υλικοτεχνική υποδομή πρέπει να εξασφαλίζεται μέσα από την «Αγορά» και όχι μέσω του Υπουργείου και των Οργανισμών του, με πλειοδοτικούς Διαγωνισμούς για την προμήθεια των υλικών ανά σχολική επιτροπή. Το πέρασμα δε, ολοκληρωτικά των σχολείων αλλά και της εκπαίδευσης εν γένει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση –ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ- θα φέρει νέα δεινά στην εκπαίδευση με περαιτέρω υποχρηματοδότηση, ελαστικές σχέσεις εργασίας –τουλάχιστον για τους νεώτερους εκπαιδευτικούς- διαφοροποιημένα προγράμματα σπουδών ανά περιοχή ή σχολείο κ.λπ.
Η κατάργηση της Π.Δ.Σ. ή της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, που αποτελούσε στήριγμα για τη λαϊκή οικογένεια που δεν μπορούσε να επωμιστεί το κόστος των φροντιστηρίων, σηματοδοτεί  ένα νέο κύκλο «αποπομπής» από το σχολείο και κύρια από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενός σημαντικού αριθμού μαθητών που θα εγκαταλείψουν το σχολείο επειδή δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά.
Η πολιτική εξάλλου της κυβέρνησης στο θέμα των ΑμΕΑ αποτελεί μνημόνια αποφυγής με κλείσιμο σχολών πανελλαδικά και κέντρων αποκατάστασης (σχολή Τυφλών κ.λπ.) ή χωρίς κονδύλια για την μεταφορά των ανάπηρων μαθητών. Κλείσιμο κέντρων Διάγνωσης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες σε ολόκληρους νομούς δεν αποτελεί καινοτομία.
Όσον αφορά τα  οικονομικά, το σχέδιο μισθολογίου που παρουσίασε πρόσφατα η κυβέρνηση οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερη περικοπή των μισθών των εργαζομένων στο Δημόσιο, εκφράζει τις προθέσεις της να εξαφανίσει εξ ολοκλήρου τη μόνιμη και σταθερή εργασία, να εντείνει την εκμετάλλευση, αλλά και τον αυταρχισμό ώστε η Δημόσια Διοίκηση να υπηρετεί ακόμα πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες του κεφαλαίου.. Τα όσα ορίζει το υπάρχον αντεργατικό μισθολόγιο, σε συνδυασμό με τις πολιτικές παγώματος και περικοπής των μισθών που εφαρμόστηκαν τα τελευταία δύο χρόνια από τη σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και την προηγούμενη της ΝΔ έχουν ως αποτέλεσμα ο βασικός κατώτερος μεικτός μισθός στο Δημόσιο να αυξηθεί μόνο κατά 121 ευρώ μέσα σε επτά χρόνια (από 590 ευρώ το 2003 έχει φθάσει τα 711 ευρώ το 2010)! Δηλαδή ο ρυθμός αύξησης ήταν κοντά στο 2,5% ανά έτος, πολύ κάτω από τον πληθωρισμό.
       Διαμαρτυρόμαστε  έντονα  για όλα τα παραπάνω και για όσα πρόκειται να έρθουν με τον νέο κύκλο κατάργησης κεκτημένων δικαιωμάτων μέσα από τους μακροχρόνιους αγώνες των εργαζομένων.
Διαμαρτυρόμαστε και αγανακτούμε γιατί δεν υπάρχει κοινωνικό κράτος και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για τους εργαζόμενους (ελλείψεις υποδομών και προσωπικού  στα  Νοσοκομεία και κατάργηση 220 εξετάσεων από τον ΟΠΑΔ0.
Διαμαρτυρόμαστε  για την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και τις πενιχρές συντάξεις που θανατώνουν τους συνταξιούχους.
Θ α ακυρώσουμε στην πράξη όλους τους μηχανισμούς που οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Τομέα με την μαζική και ολόπλευρη πάλη όλων των εργαζομένων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα μιας και οι αναδιαρθρώσεις προς όφελος του κεφαλαίου αφορούν όλους χωρίς διακρίσεις.

   07/10/2010                       
                           ΠΑΜΕ     ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ     Ν. ΗΛΕΙΑΣ