Κυριακή, 22 Απριλίου 2012

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΓΓ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ ΑΛΕΚΑΣ ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ – ΠΡΟΝΟΙΑ

Όλα  τα  μέτρα  που παίρνονται στην υγεία - πρόνοια - φάρμακο αποτελούν  εξειδίκευση  των  αποφάσεων  και κατευθύνσεων της  ΕΕ  για  όλα  τα  κράτη - μέλη  με  στόχο  τη  μείωση  του  εργατικού  «κόστους»  για  να  διευκολυνθεί  η  ανταγωνιστικότητα  των  μονοπωλίων.
Αποτελούσε και αποτελεί  κοινό  στρατηγικό  τους  στόχο  η  ενιαία  ελάχιστη  παροχή  δημόσιων υπηρεσιών υγείας – πρόνοιας – φαρμάκων για όλους τους εργαζόμενους – συνταξιούχους (Βασικό  Πακέτο  Παροχών το  λένε).
    Πρακτικά  αυτό  εκφράζεται  με  τα  εξής:
• Μείωση  της  κρατικής  χρηματοδότησης  του  δημόσιου συστήματος  υγείας - πρόνοιας (νοσοκομεία – Κ.Υ. – ασφαλιστικά ταμεία - προνοιακά ιδρύματα και κοινωνικά επιδόματα).
• Λειτουργία  των  δημόσιων μονάδων  υγείας  με  επιχειρηματικά κριτήρια  προκειμένου να «αυτοχρηματοδοτηθούν» από  την πώληση υπηρεσιών υγείας.
• Μετακύλιση   των  δαπανών   στα  ασφαλιστικά  ταμεία, τα  οποία  σε  συνδυασμό με  την υποχρηματοδότησή τους  από  το  κράτος  και  τους  επιχειρηματίες, την ανεργία, τη μείωση των μισθών, τη  «μαύρη» εργασία  κλπ., αδυνατούν  να  αντεπεξέλθουν  και  προχωρούν  σε  συνεχείς  περικοπές  των  παροχών  προς  τους  ασφαλισμένους και αύξηση των πληρωμών.
Αυτό  ιδιαίτερα  σήμερα,  έχει  ως  συνέπεια  να  αποκλείεται  ένας αυξανόμενος  αριθμός  ανέργων, ανασφάλιστων  κλπ.  από  τις  δημόσιες  υπηρεσίες  υγείας – πρόνοιας – φάρμακα – εμβόλια  κλπ.  ή  ένα  μικρό  μέρος  απ’ αυτούς  να  βρίσκει  διέξοδο  στις  υποτυπώδεις  και  τελείως  ανεπαρκείς  υπηρεσίες  των  ΜΚΟ,  «κοινωνικών  φαρμακείων», «κοινωνικών ιατρείων».
Τα  μέτρα  που  παίρνονται  δεν  είναι  προσωρινά. Επισπεύδεται η  λήψη τους  λόγω  της  καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης  και  θα  παραμείνουν  και  στη  φάση  της  όποιας  ανάκαμψης  προκύψει. Ήδη έχουν υλοποιηθεί σε άλλες χώρες της ΕΕ. Η πάλη του κινήματος στην Ελλάδα τα καθυστέρησε.
Τα  μέτρα  που  προτείνει  η  έκθεση «CARONE» της «τρόικας» για  την  αναδιάρθρωση  του  συστήματος  υγείας συνοδεύονται και με  την υπόδειξη κρατών – μελών  της  ΕΕ  που  έχουν  εμπειρία  από  την  εφαρμογή τους. Είναι και αυτό απόδειξη  των  κοινών αντιλαϊκών στρατηγικών που ακολουθεί το κεφάλαιο  παντού.
    Ανάμεσα  στα  άλλα  η  έκθεση  αναφέρει:
• Αναδιάρθρωση  του  νοσοκομειακού  δικτύου  με  κριτήριο  το κόστος - όφελος. Αυτό  σημαίνει  συγχωνεύσεις, καταργήσεις μονάδων υγείας, που ήδη έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται με κριτήριο το οικονομικό όφελος. Υπάρχει το παράδειγμα της Γαλλίας  που  καταργήθηκε  μαιευτική κλινική γιατί δεν έπιανε το πλαφόν των  300  τοκετών  το  χρόνο. Υπάρχει  το  παράδειγμα  των  Κ.Υ.  της  Νέας  Μάκρης  και  της  Ραφήνας  που  καταργείται η  νυχτερινή τους λειτουργία. Το βράδυ θα λειτουργεί ως Κ.Υ. με το ίδιο προσωπικό, το πρώην νοσοκομείο του «Νταού  Πεντέλης» που θα έχει στην ευθύνη του μια τεράστια περιοχή.  Είναι πιο  παραγωγική  αυτή η λειτουργία από την άποψη  του  «κόστους»  αλλά  ταυτόχρονα  αντίθετη  με  τις  κοινωνικές ανάγκες. Ύστερα από  κινητοποίηση της λαϊκής επιτροπής αποφασίσθηκε προσωρινή αναστολή ως τις εκλογές, μετεκλογικά όμως χρειάζεται επαγρύπνηση.
• Προτείνει  να  επανεξεταστεί το  σύστημα αμοιβών των γιατρών,  ενσωματώνοντας σ΄ αυτές  το  «φακελάκι» προκειμένου  να  μην  υπάρχει απώλεια φορολογικών εσόδων. Δηλαδή οι γιατροί να πληρώνονται επίσημα από τους ασθενείς στο όνομα ότι έτσι κι’ αλλιώς  δίνουν φακελάκι.
    Η κυβέρνηση, με το επιχείρημα του «εξορθολογισμού» των δαπανών και της μείωσης της «σπατάλης», προσπαθεί να κρύψει τις άγριες περικοπές στην υγεία - πρόνοια.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του 2012 για τα ετήσια έσοδα του ΕΟΠΥΥ από ασφαλιστικές εισφορές ήταν 9 – 9,5 δις ευρώ. Ο προϋπολογισμός αυτός έχει αναθεωρηθεί στα 4,5 δις ευρώ λόγω της δραματικής μείωσης των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων.
Η κρατική επιχορήγηση αρχικά είχε προσδιοριστεί στο 0,6 % του ΑΕΠ. Ήδη μειώθηκε  στο 0,4% του ΑΕΠ. Προηγούμενα, μόνο για το ΙΚΑ η αντίστοιχη επιχορήγηση ήταν 1,2% του ΑΕΠ.
Δηλαδή  η  κρατική επιχορήγηση  για  διπλάσιους  περίπου ασφαλισμένους ( από 5,5 εκατομμύρια  του ΙΚΑ σε 10εκατομμύρια του ΙΚΑ – ΟΓΑ – ΟΑΕΕ – ΟΠΑΔ – ταμείο εργαζομένων στις ΔΕΚΟ – ενιαίο  ταμείο Μηχανικών, Δικηγόρων, Γιατρών και άλλων ταμείων που θα ενταχθούν στον ΕΟΠΥΥ μέχρι τον Ιούνη του 2012) γίνεται τουλάχιστον τρεις (3) φορές μικρότερη σε  σχέση με πριν. Στην πραγματικότητα είναι πολύ μικρότερη αφού υπολογίζεται στο ποσοστό του ΑΕΠ  που είναι σήμερα μικρότερο από τα προηγούμενα χρόνια.
Ακόμα  και  η  προηγούμενη  «μεγαλύτερη» επιχορήγηση  στην πράξη  είχε  αποδειχτεί  ανεπαρκής  αφού  οι  εργαζόμενοι συνεχώς  αναγκάζονταν να πληρώνουν επιπλέον ποσά για ιατρικές – εργαστηριακές  εξετάσεις, φάρμακα, θεραπείες και  για τεχνικά  βοηθήματα  τα  ΑμΕΑ.
    Με  αυτές  τις  περικοπές  στη  χρηματοδότηση η  κατάσταση  έχει ήδη επιδεινωθεί τους πρώτους κιόλας μήνες της λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ:
• Σήμερα υπάρχουν συνολικά 12.000 γιατροί (συμβεβλημένοι και πρώην γιατροί του ΙΚΑ)  από 22.000 που ήταν πριν, για να καλύψουν διπλάσιους  ασφαλισμένους. Σε  συνδυασμό  με  το  πλαφόν των 200 επισκέψεων σε κάθε γιατρό για κάθε μήνα, έχει ως αποτέλεσμα να μη βρίσκουν γιατρό οι ασθενείς ή να περιμένουν σε μακροχρόνιες λίστες για ραντεβού ή να εξαναγκάζονται να πληρώνουν οι ίδιοι την επίσκεψη στους μη συμβεβλημένους γιατρούς ή και στους συμβεβλημένους όταν τελειώνει το πλαφόν των 200  επισκέψεων.
• Λόγω της κατάργησης μίας σειράς εργαστηρίων του  πρώην ΙΚΑ και των τραγικών ελλείψεων στα νοσοκομεία, υπάρχει  αδυναμία πραγματοποίησης εργαστηριακών εξετάσεων και αναγκάζονται  οι  ασθενείς  να  πηγαίνουν  στον  ιδιωτικό  τομέα  πληρώνοντας  15%  της  δαπάνης των  εξετάσεων. Ορισμένες εξετάσεις,  όπως  υπέρηχοι  και άλλες, δεν αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ.
Το τελευταίο διάστημα, επειδή τα ασφαλιστικά ταμεία πριν την ένταξή τους στον ΕΟΠΥΥ, αλλά και ο ΕΟΠΥΥ τώρα δε πληρώνουν τα χρωστούμενα σε γιατρούς, εργαστήρια, φαρμακοποιούς, κατά διαστήματα ως μορφή πίεσης αυτοί οι ελεύθεροι επαγγελματίες επιλέγουν να μη δέχονται τις συνταγές των ταμείων, αναγκάζοντας  τους ασθενείς να  πληρώνουν οι ίδιοι όλο το ποσόν και να διεκδικούν μετά από μεγάλο διάστημα να πάρουν πίσω ένα μέρος από τα χρήματα που έδωσαν. Αυτό  ισχύει μόνο για τα φάρμακα, ενώ  για ιατρικές και εργαστηριακές εξετάσεις  με  βάση τον κανονισμό παροχών του ΕΟΠΥΥ δεν  τους επιστρέφονται τα χρήματα που έδωσαν σε συμβεβλημένους γιατρούς.
• Με  τον  κανονισμό παροχών του  ΕΟΠΥΥ  έχουν  γίνει  πολλές  περικοπές  σε  παντός  είδους  παροχές π.χ. σε επιθέματα, καθετήρες, φυσιοθεραπείες, αναπηρικά αμαξίδια που χρησιμοποιούν  οι  χρόνιοι  πάσχοντες και τα  ΑμΕΑ. Στους  πάσχοντες από Μεσογειακή αναιμία για τις ανάγκες των μεταγγίσεων αίματος καλύπτουν τα  300€  του  φαρμάκου  για  την  αποσιδήρωση, όμως  τη  δαπάνη  των  1.500€  για  τα  αναλώσιμα υλικά που  χρειάζονται κάθε   μήνα,  δεν τους  έχει  αποζημιώσει ο ΕΟΠΥΥ, ενώ σε κάποιες περιοχές δε παραλαμβάνουν καν τα παραστατικά  από τους ασθενείς για την αποζημίωση.
• Επεκτείνεται  η λίστα  των  φαρμάκων δεν  αποζημιώνονται  πλέον  από τα ασφαλιστικά ταμεία. Επίσης σε φάρμακα που  πριν  υπήρχε  μηδενική  συμμετοχή  των ασθενών,  τώρα  καθιερώθηκε ποσοστό συμμετοχής  10%  ή  και  25%,  όπως  σε  καρκινοπαθείς,  διαβητικούς  κλπ.  Καθιέρωσαν  ο ΕΟΠΥΥ να καλύπτει για φάρμακα μόνο τα φθηνότερα  αντίγραφα  φαρμάκων  και  οι  ασθενείς  που  θα χρειαστεί να  πάρουν ένα άλλο  πιο ακριβό φάρμακο θα πληρώνουν όλη τη διαφορά  της τιμής και το ποσοστό της συμμετοχής τους.
Ήδη  έχουν  ανακοινωθεί  νέες  περικοπές  ύψους  320 εκατομμυρίων ευρώ  της φαρμακευτικής δαπάνης και με προοπτική ακόμα μεγαλύτερης μείωσης, με βάση τις αποφάσεις του Ιούνη  του 2012.
    Στοιχεία από την επιδείνωση των όρων και συνθηκών παροχής υπηρεσιών από τα δημόσια νοσοκομεία που έχουν ως αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι ανάγκες των ασθενών με επάρκεια, να ταλαιπωρούνται με μεγάλες αναμονές, να επιβαρύνονται οικονομικά:
• Μεταξύ  2009 και  2011  αυξήθηκαν οι  νοσηλευθέντες  στα δημόσια νοσοκομεία κατά 35%, τα κρεβάτια μειώθηκαν κατά 20%, το προσωπικό κατά 15% και τα ιατρικά τμήματα κατά 20%.
• Καταργήθηκε η αυτοτελής λειτουργία 50 νοσοκομείων και  συγχωνεύονται με άλλα, δημιουργώντας έτσι 82 «ομάδες» νοσοκομείων, που η κάθε ομάδα νοσοκομείων έχει δικό της  οργανισμό, προϋπολογισμό και προμήθειες. Για να καλυφθούν οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, αυτό θα μετακινείται από το ένα νοσοκομείο στο άλλο. Ηδη έχουν καταργηθεί τμήματα και εργαστήρια νοσοκομείων. Καταργήθηκε η μοναδική πανελλαδικά δημόσια καρδιοχειρουργική μονάδα στο νοσοκομείο Παίδων «Αγ. Σοφία». Συρρικνώθηκαν διάφορα τμήματα ή κλινικές νοσοκομείων πανελλαδικά.
• Καταργήθηκαν 5 ψυχιατρικά νοσοκομεία και «εντάσσονται» ως ψυχιατρικά τμήματα στα αντίστοιχα Γενικά Νοσοκομεία της περιοχής.  Καταργείται το μοναδικό δημόσιο Παιδιατρικό Νευροψυχιατρικό Νοσοκομείο στη Ραφήνα.
    Το αποτέλεσμα των παραπάνω μέτρων σημαίνει λιγότερες δημόσιες υποδομές, που ήδη έχει φανεί ότι δεν επαρκούν για την εξυπηρέτηση των ασθενών. Επίσης σημαίνει υποβαθμισμένες υπηρεσίες λόγω μείωσης του προσωπικού, των κλινών και του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού.
Επίσης οι ανάγκες των ψυχικά ασθενών δεν μπορούν να καλυφθούν από τα ψυχιατρικά τμήματα των Γενικών Νοσοκομείων. Ένα μεγάλο μέρος θα οδηγηθεί είτε στον ιδιωτικό τομέα, στις ΜΚΟ, στη «φιλανθρωπία», είτε στο δρόμο, όπως ήδη συμβαίνει σήμερα όπου μεγάλο μέρος των άστεγων είναι ψυχικά πάσχοντες, ως αποτέλεσμα της «ψυχιατρικής μεταρρύθμισης και της αποασυλοποίησης» που έκλεισε μια σειρά ψυχιατρικά νοσοκομεία τα προηγούμενα χρόνια.
    Στοιχεία από την ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης των δημόσιων μονάδων υγείας - πρόνοιας:
• Ενισχύθηκε η επιχειρηματικότητα των δημοσίων νοσοκομείων με την επί πληρωμή «ολοήμερη» λειτουργία τους.
• Επιβλήθηκε  παρακράτηση  από  τις  συντάξεις των χρονίως πασχόντων σε  ποσοστό 50% - 80%  για  τις  λειτουργικές δαπάνες των ιδρυμάτων στα οποία νοσηλεύονται. Εάν τα ιδρύματα δεν παρακρατήσουν αυτά τα ποσά θα τους μειώνουν επιπλέον την ήδη μειωμένη χρηματοδότηση.
• Καθιερώθηκε η ατομική ευθύνη στους καρκινοπαθείς για την επιλογή ομάδας γιατρών είτε από το δημόσιο, είτε από τον ιδιωτικό τομέα που θα αναλάβει τη θεραπεία τους, ανοίγοντας και επίσημα το δρόμο στην κοινή λειτουργία δημόσιου και ιδιωτικού νοσοκομείου στα πλαίσια του νοσοκομείου «επιχείρηση». Καθιερώθηκε για τους καρκινοπαθείς πλαφόν η «οικονομικότερη θεραπεία» για την ασφαλιστική κάλυψη των θεραπειών.
• Για τους εργαζόμενους επεκτείνεται το καθεστώς των επικουρικών σε όλους τους κλάδους. Πρόκειται για μέτρα που αποσκοπούν στη μείωση του μόνιμου προσωπικού και στην αύξηση των εργαζομένων με ελαστικές σχέσεις εργασίας που πληρώνεται από τα έσοδα των νοσοκομείων.

ΠΡΟΝΟΙΑ  
Με τη μεταφορά της Πρόνοιας  από το Υπουργείο Υγείας στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης συνδέουν τις παροχές με το ασφαλιστικό σύστημα προκειμένου να τις μειώσουν δραστικά και να τις κατευθύνουν μόνο σε μια μερίδα εξαθλιωμένων. Π.χ. όσοι παίρνουν επίδομα από την πρόνοια και κάποια ψευτοσύνταξη από το ασφαλιστικό ταμείο, παίρνουν μέτρα ώστε να κόβεται το προνοιακό επίδομα ή να συμψηφίζεται. Επίσης ένα κέντρο ειδικής αγωγής για ΑμεΑ που παίρνει επιδοτούμενο πρόγραμμα της ΕΕ, να μην παίρνει κρατική επιχορήγηση ή να μειώνεται δραστικά  ίσα - ίσα για να μην κλείσει τελείως.
Στους τομείς της προστασίας του παιδιού, της οικογένειας, των ΑΜΕΑ, των ηλικιωμένων, ενισχύουν τη δράση των διαφόρων ΜΚΟ αλλά και των επιχειρηματιών.
• Κατάργησαν πάσης φύσεως οικογενειακά επιδόματα στους πολύτεκνους όταν το εισόδημά τους ξεπερνά τα 45.000€, τη στιγμή που την πολύτεκνη φτωχή, λαϊκή οικογένεια την πλήττει σε μεγαλύτερο βαθμό η κρίση.
• Μείωσαν δραστικά ή κατάργησαν τα προνοιακά επιδόματα και άλλες παροχές μέσω της αυστηροποίησης του κανονισμού εκτίμησης του βαθμού αναπηρίας.
• Η παροχή των υπηρεσιών του Προγράμματος «κατ’ οίκον φροντίδα συνταξιούχων»  συνδέεται με τα ασφαλιστικά ταμεία. Η παροχή των υπηρεσιών δε θα γίνεται σε όλους όσους έχουν ανάγκη, αλλά με ένα συνδυασμό κριτηρίων όπως: η ηλικία, το εισόδημα, η οικογενειακή και η κατάσταση  υγείας, η πρόσκαιρη ή μόνιμη εξάρτηση. Αυτό σημαίνει ότι ελάχιστοι θα «δικαιούνται» αυτές τις υπηρεσίες, όταν θα είναι στο επίπεδο της εξαθλίωσης. Το έργο ανατίθεται σε επιχειρήσεις των Δήμων, των Περιφερειών, των ιδιωτών, σε συνεταιριστικές οργανώσεις όπως οι «κοινωνικές επιχειρήσεις». Για τους σημερινούς εργαζόμενους στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» ο νόμος δε προβλέπει τίποτα, που σημαίνει ότι ενδεχομένως θα απολυθούν.
Η κυβέρνηση με αυτόν τον τρόπο αφαιρεί τον όποιο προνοιακό χαρακτήρα είχε αυτό το πρόγραμμα, αφού τo συνδέει με τις ασφαλιστικές εισφορές και το «κόστος» των υπηρεσιών. Ουσιαστικά καθιερώνει πλήρως την ανταποδοτικότητα για ελάχιστες παρεχόμενες υπηρεσίες σε ένα ελάχιστο αριθμό συνταξιούχων.
Στις πρόσφατες εξαγγελίες του ο κύριος Βενιζέλος παρουσίασε τη δημιουργία 5.000 «νέων» θέσεων εργασίας σ’ αυτό το πρόγραμμα. Στην ουσία δεν πρόκειται για νέες θέσεις αφού αντικαθιστά το υπάρχον πρόγραμμα με το «νέο»  και  μαζί με αυτό και τους εργαζόμενους. Επιπλέον η  εξάρτηση  της  υλοποίησης του προγράμματος από το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων, με την ανεργία, τη «μαύρη» εργασία, τη μείωση των μισθών κλπ., αποδεικνύει ότι  ο  αριθμός  των  ωφελούμενων  θα  γίνεται  «λάστιχο»  και στην καλύτερη περίπτωση  δε  θα  ξεφεύγει από  ένα  ελάχιστο αριθμό  πλήρως εξαθλιωμένων.
    Για το «νέο Εθνικό Δίκτυο Άμεσης Κοινωνικής Παρέμβασης σε  Πανελλαδικό επίπεδο»:
Ο  κ. Βενιζέλος μίλησε για 50 εκατομμύρια ευρώ χρηματοδότηση  ενώ  μόλις  το  προηγούμενο διάστημα είχαν πει  για  36 εκατομμύρια ευρώ από τα οποία το 80% ( 28,5 εκατ.€ ) θα είναι η  επιδότηση των μισθών των  1500  εργαζομένων για 24 μήνες. Δηλαδή περίπου  700 €  ανεξάρτητα  την  ειδικότητα  που  θα έχει ο κάθε εργαζόμενος. Οι 300  δομές  δεν  θα  είναι  όλες  καινούργιες  αλλά  θα  στηριχθεί με αυτό το πρόγραμμα  και ένας αριθμός από τις ήδη υπάρχουσες. Οι δομές αυτές δε θα είναι πανελλαδικές, αφού προβλέπεται να είναι σε 40 Δήμους που έχουν πληθυσμό πάνω από 80.000 κατοίκους.
    Το  ΚΚΕ  για την κάλυψη των  αυξημένων αναγκών  των  λαϊκών  στρωμάτων  σε  δημόσιες  υπηρεσίες  υγείας  και  πρόνοιας,  έχει  ένα  συνολικό πλαίσιο στόχων πάλης  και διεκδικήσεων,  το  οποίο  περιλαμβάνει την πλήρη  κάλυψη  όλων  και  ιδιαίτερα  των  ανέργων, των  ανασφάλιστων, των μεταναστών με δωρεάν προληπτικές εξετάσεις, ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Παλεύει για την πλήρη  χρηματοδότηση από το  κράτος  των  υπηρεσιών  υγείας – πρόνοιας και όχι από τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων. Την πλήρη  στελέχωση με μόνιμο πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης προσωπικό των δημόσιων μονάδων και την  ανάπτυξή  τους  σε  πανελλαδικό  επίπεδο και για τις έκτακτες και επείγουσες ανάγκες, με  κριτήριο  την  πλήρη  και  δωρεάν  ικανοποίηση  των  λαϊκών  αναγκών.
    Προϋπόθεση  για  να  αναπτυχθεί  ένα  ενιαίο, λαϊκό, σύγχρονο, αποκλειστικά δημόσιο  σύστημα  υγείας – πρόνοιας,  με  κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης,  είναι  η  δημιουργία  των  προϋποθέσεων  για  την  ανάπτυξη  της  λαϊκής  οικονομίας  με  την  κατάκτηση  της  λαϊκής  εξουσίας.
    Με την  κοινωνικοποίηση  των  μονοπωλίων  και  όλων  των  συγκεντρωμένων  μέσων  παραγωγής  απελευθερώνεται  η  δυνατότητα  του  επιστημονικού  κεντρικού  σχεδιασμού  και  της  κατανομής  του  πλούτου  που  παράγουν  οι  εργαζόμενοι  για  την  πλήρη  ανάπτυξη  σε  νοσοκομεία, κέντρα υγείας και προνοιακές  δομές. Την  παραγωγή  και  εισαγωγή  όπου  χρειάζεται  σύγχρονου  ιατροτεχνολογικού  εξοπλισμού,  την  ανάπτυξη  κρατικού  φορέα  έρευνας, παραγωγής, εισαγωγής  και  εξωτερικού  εμπορίου  φαρμάκων   και  δωρεάν  διάθεσή τους  με  αποκλειστικά επιστημονικά κριτήρια  από  όλες  τις  δημόσιες  μονάδες  υγείας  και  το  κρατικό δίκτυο φαρμακείων  στις  συνοικίες, την  έρευνα, παραγωγή και δωρεάν διάθεση τεχνητών βοηθημάτων  και υγειονομικού υλικού. Σχεδιασμός  της  εκπαίδευσης  του  αριθμού  των υγειονομικών  όλων  των  κλάδων  και ειδικοτήτων  με  κριτήριο  τις  ανάγκες  πανελλαδικά  και  την  ένταξη  όλων  των  αυτοαπασχολούμενων  στο  κρατικό  σύστημα  υγείας – πρόνοιας.



ΑΘΗΝΑ 20/4/2012             ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ